Sagan om Isfolket

2010-08-02 - 21:31:46
Varit hos grannarna och ätit middag. Ris o kyckling, inte illa! Satt och tittade på massa bilder också, från julen 2007 och frammåt. Vimsan var pytteliten, Emil var kort, jag var svarthårig, mormor levde... Det känns som att det var igår.

Planen är nu att jag ska börja på den 36:e boken i Isfolket-serien, Trollmåne.
För dom som vill läsa en jättebra serie (47 böcker) och gillar lite övernarturliga händelser blandat med verkliga händelser så rekommenderar jag Sagan om Isfolket, skrivna av Margit Sandemo. Det är nog dom bästa böckerna som jag läst (har redan läst alla en sväng tidigare)!
Egentligen tycker jag inte om att läsa fantasy, men i dom här böckerna är det så verkligt. Sen att det utspelas i Norden, mellan 1500- 1900talen, gör det ännu bättre. Det berättas precis som att det står skrivet i historieböckerna. Dessutom, om man inte är nån fantast av att läsa mycket, så är varje bok i sig en fristående berättelse.
Sååå... LÄS!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är på andra boken. Mamma har läst ut serien. Min killes mamma läser böckerna också. (:

2010-08-03 @ 18:52:48
URL: http://dysmeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0