Badrumsfönster i hallen...

2010-07-28 - 12:38:07
Jag satt och läste i en Hus & Hem (eller vad tidningen heter...) i morse. Jag upptäckte en sak som jag egentligen har tänkt över ganska länge. Varför ska man ha fönster i badrummet?? Alltså fönster som går ut i hallen eller liknande. Okej om det är ganska litet och har en gardin eller nått. Eller varför inte frostat glas. Min farbror och faster har ett sånt fönster, med frostat glas (tror jag) i ett badrum, det tycker jag faktiskt är rätt så snyggt. Men när det är helt vanliga fönster, stora som små, så man har i princip fri insyn in i badrumet, då övergår det mitt förstånd.
Dom jag bodde hos, när jag var i Italien, dom hade ett STORT fönster ut i trappen. Hur trevligt var det? Plus ett stort fönster ut, så grannarna kunde se vad dom ville... Eller som hos en kompis, dom har ett fönster som går ut till altanen. Inga gardiner, ingenting. Mycket nice när det är folk där!
Som det kanske märks, är jag inte så förtjust i badrumsfönster. Fast det är ju klart, tänker man över placeringen så går ju allt!

Ikväll blir det födelsedagsfika, vet dock inte vilka som kommer hit. Farmor och Leifes är ju förstås självskrivna, men man vet aldrig om det kommer fler. Ja, Johan ska väl komma också hoppas jag.
Men än är det inte kväll, jag hinner ta en power nap! Fast först duschen kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0