En oskriven regel

2010-11-22 - 10:53:48
En av dom oskrivna reglerna som finns hemma lyder "Ingen julmusik/pynt förns första december/advent". Jag tycker jättemycket om julmusik och skulle jättegärna lyssna på det just nu, men det är ändå nånting som tar emot. Det känns nästan olagligt att bryta mot "lagen" där hemma. Jag vet att det kanske är lite fånigt, men har man vuxit upp med att det inte är tillåtet att spela julmusik i november så har man.

Men det är en ganska bra regel för man hinner inte bli så less på julen då innan den ens har börjat.

Då är det annorlunda med affärerna i stan. Där börjar det julpyntas i oktober/november, vilket jag tycker är lite tidigt. Men värst är väl ändå grannhuset här på Haga. Jag tror på håller på att konkurrera med den s.k ljusshowen här i stan. Det lysser från så mycket på den gården så det är nästan dagsljust där mitt på natten. Renar, ljusslingor, istappar, träd, buskar, och allt lyser. Så har det varit sen september ungefär.

Dom borde låna vår oskrivna regel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 03:59:01
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0