Matematik D

2010-11-05 - 09:47:34
Vars har jag hamnat?? När matematiken består av mer bokstäver än siffror, då har man gått för långt... Och det är där jag har hamnat, utanför gränsen. Nångång kanske jag fattar nått av cos, sin, tan och allt som matten har att bjuda på, men inte idag. Allt är så jäkla nytt just nu.
Ny grupp, ny lärare (en gammal gubbe som är frän), ny bok och nytt klassrum. Just nu är det rast och jag försöker smälta allt som har blivit sagt hittills. Fast egentligen är det inte så mycket att smälta eftersom att jag varken förstod eller kommer ihåg nått...


Haha jaa, det är min dag än så länge! Jag ska gå hem vid lunch och packa lite saker och hoppas på att jag kan åka hem lite tidigare. Det vore ju toppen. Johan kanske skulle följa med och i så fall så behöver jag ju inte passa nån buss.

Usch vad jag vill hem nu...

http://monaspusselbit.blogg.se/images/2009/snurrig_50648056.jpg

Kommentarer
Postat av: Åke Forsmark

Att bara räkna med siffror kallas väl för Aritmetik och är en gren av Matematiken. Det är när man börjar med "bokstäver" som matten blir lite Rock 'n Roll.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0