Godis eller inte?

2010-10-20 - 22:08:53
Jag har i flera omgångar varit godisfri. Som längst i tre år. I år har jag ätit godis. I våras sa jag i och för sig att jag skulle sluta igen, men det sprack. Nu har jag bestämmt mig igen, inget mer godis för mig nu. Jag har aldrig varit en sån som har världens sötsug och MÅSTE ha nått sött att äta. Jag har mer varit en sån som bara äter godis för att jag blir bjuden eller som nu på senaste när jag har lågt blodsocker och bara måste ha nått snabbt tills jag hittar nått vettigt att äta.

Under dom åren som jag inte har ätit godis har det dock varit lite småjobbigt att hela tiden säga till alla att jag inte äter godis. Speciellt när jag var i 10-årsåldern.

Det började som ett skämt till nyårslöfte, sen blev det som en tävling med mig själv; hur länge klarar jag? Första gången så höll jag upp i ett år, sen åt jag godis i ett år innan jag höll upp i två år, åt i ett och höll upp i tre år. Ska jag följa mallen och hålla upp i fyra år nu då? Det känns faktiskt taggande.

Kommentarer
Postat av: fridolina

Och jag som tycker att jag är duktig när jag snart varit godisfri en månad, så kommer du här och snackar om fyra år. Haha

2010-10-20 @ 22:48:32
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0