Spökerier och sånt

2010-12-27 - 01:01:04
Lika trevlig som vanligt var det i Skellefteå. Lika mycket konstigheter som blir i denna släkt. På vägen hem så låg några renar och slumrade, dumma små idioter... Tur att vi såg dom i alla fall.

Ikväll, sen jag kom hem vid tio, har jag bara suttit vid tv:n. Först var det Marie Antoniette och sen såg jag lite på Hemsökta hus.
Alla dessa serier tycker jag om, där dom söker efter paranormalaktivitet som i Hemsökta hus, Ghost Hunters, Ghost Adventures, osv osv.  Det vore så jäkla fränt om det verkligen var sant allt som hände, men vad ska man tro? Det är tv, vad som helst kan hittas på. Även om dom nu är så övertygande om att alla var på ett ställe... Ja ni kanske förstår.

Men jag vill, jag vill, att det ska vara sant! Jag tror inte på spöken, bara på att det finns nån slags aktivitet och vissa är mer känsligare för att upptäcka sånt än andra.

Jag har faktiskt sovit i ett spökhus. Jag och Tessan åkte till Prästgården i Borgvattnet. Där sägs det att många har hört fotsteg och andra ljud där, en gammal telefon på nedre våningen, som inte var inkopplad, skulle ha börjat ringa nån gång, plus att kyrkogården ligger rätt nära. Att sitta och läsa i alla gästböcker som fanns var också spännande i sig, få veta vad andra har upplevt.
Det berättas även om tre gråterskor som finns i ett rum som iaktar dom som sover.

Det finns olika sovrum, som alla har sin berättelse om vilka som har bott där och vad som tidigare upplevts. Det var ett riktigt mysigt litet ställe att sova på och stannade man kvar hela natten så fick man ett diplom, ett bevis på att man varit där. Mitt ligger nån stans...

Vi fick inte uppleva nånting annorlunda, men det var en trevlig resa ändå med nya upplevelser. Nästa gång vill jag besöka nått annat välkänt spökhus eller liknande. Förslag?

1 Borgvattnets Spökprästgård

Kommentarer
Postat av: MYMiC

omg sjukaste sammanträffandet! Såg också marie antoinette igår, inte hela dock xD Och innan det snackade vi i familjen om spöksaker som hänt på riktigt och sånt D:

hahahahah helt galet!



Huhu men det är ju mina saker T__T (haha :D)

2010-12-27 @ 09:05:50
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Maggan

du kan ju prova å ta mid mig till ett sånt ställe =) om du tycker som Tessan så värkar de va skit kul å ha med mig på sånt =D de ä ju kul att man kan roa andra =)

2010-12-27 @ 11:52:29
Postat av: Tessan

Japp, Maggan är bra om man vill se någon som är rädd som bara den! Alltid lika kul! ;-)

2011-01-03 @ 09:30:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0