Back to School

2010-08-22 - 23:24:31
I morrn är det många som bröjar skolan igen. Det är nog många som är nervösa eller tycker det är urtråkigt, men det finns många som längtar efter skolan också. Jag var en av dom som längtade, sista veckorna av sommarlovet kändes bara som att dom var nån slags mellanlandning mellan sommarlov och skola. Jag längtar nu också, efter att börja skolan. Fast jag börjar inte förns nästa måndag.
Det är nog många som tycker jag är konstig som längtar efter att få börja skolan och tycker det är ganska kul. Men skolan är som en fast punkt, man vet vad man ska göra och vad som kommer att hända. Även fast jag kände att jag valt helt fel linje på gymnasiet så tyckte jag att det var kul (fast det har nog inte framgått...). Jag längtade inte precis efter att få ta studenten, jag hade INGEN aning om vad som skulle hända efteråt och det var något som fick mig att må skit egentligen.
Jag är inte alls redo för att börja jobba än, jag vet ju inte ens med vad eller inom vilket område jag vill jobba... Jag måste få några år till på mig. Därför passar Basåret mig perfekt.

Såå... Alla ni som börjar skolan i morrn, eller redan har börjat, tänk lite och ta vara på tiden. Vänta bara tills ni står där efter studenten och inte har nån aning om vad som kommer att hända. Det är inte så för alla så klart, men många.


Kommentarer
Postat av: Arnolea

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-12-17 @ 07:38:29
URL: http://arnolea.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0