Kitkiöjärvi

2010-08-17 - 21:34:55
Vars är jag? Mitt ute i ingenstans. Åkte bil i åtta timmar och nu är jag i Kitkiöjärvi, en bit ovanför Pajala. Men det är fint här, även utan snö.
Det kryllar av renar här, massor, massor. Renar är så söta. Och så dumma! Dom bara står där på vägen och väntar på att bli överkörda, typ...

Det är inte så varmt, tror det är kring 5 grader nu kanske. Fast det är ganska skönt att det inte är så varmt, vintern närmar sig! Och sjön här nedanför, så stor! Jag skulle lätt kunna bo här. Nackdelen är då att det är så långt hem till alla kändisar.

I morrn är det en fullspäckad dag, tydligen. Tur med fyrhjulingen, grillning, osv. Det kommer nog bli en hel del bilder som tas under den här veckan, men dom kommer upp här först nästa vecka. Det är så dåligt nät här så det tar ju evigheter att ladda upp. Kanske kommer en bild lite nu och då, om den turen finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0