Ååååå

2010-08-12 - 12:22:03
Känner mig inte pigg idag. Trött, less och allmänt slö. Förkylning på G, eller? Hoppas inte det. Dessutom så måste jag vara frisk i helgen. Kan ju inte missa lastbilsmässan.
Dom sa på radion i morse att det är stor chans att det stjärnfall i natt. Jag skulle så gärna vilja göra det! Mamma kom med ett jättebra förslag: vi åker upp till nått berg och tittar. Bara det inte är så mulet, skulle det vara helt toppen.

Det var så länge sen jag såg ett stjärnfall. Tror jag var max sju år då och det är ju några år sen.
Nånting annat som är vackert är norrsken. Jag skulle kunna sitta och titta på sånt i evigheter. I vintras när jag följde med Johan upp till hans stuga, var jag nästan helt förhäxad av norrsken ett tag. Där är dom mycket klarare och större än här. Här hemma har jag nog  bara sett några stycken norrsken, och dom är inte alls så klara i färgerna. Men det är fint. Så otroligt. Är det bara jag som kan sitta och stirra i evigheter på ett norrsken, eller vågorna på havet? Jag är nog en liten drömmare.

Irriterande... å-tangenten fungerar nästan inte. Man måste trycka hårt på tangentens högra sida och det är inte alltid som man kommer ihåg det! Så saknas det ett å nånstans nån gång så vet ni varför...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0