Lördagen

2010-08-07 - 22:51:07
Ingen uppdatering på hela dagen... Usch så dåligt jag mår över det.... Nä, skämtar bara. Vem vill sitta inne vid datorn en sån här fin dag. Jag har haft fullt upp från tidig morgon till sen kväll. Bered er nu på en aningens längre inlägg än normalt:

Okej, då ska jag föröska sammanfatta dagen lite.
Vaknade halv åtta i morse (astrött) av att Johan viskar "HALLÅÅÅ?" lite försiktigt... Självklart var han jättepigg efter att ha sovit hela eftermiddagen igår. Men kanske lika bra att vakna då egentligen.
Vid tio bar det av till Näsland och Veterantraktordagen. Vi "barn" satt på höskrindan (nej, vi kunde inte köra dit den igår. Traktorn ville inte riktigt) efter traktorn som pappa körde. Mycket intressant, och superkul. Dessutom fick ju mamma den äran att köra Johans bil efter oss.

Vi stannade inte så länge i Näsland, mamma, Johan och jag. Mamma skulle vidare mot stan och jag kom på att jag och Johan kan fara på en spontantur efter älven med kanoten. Det var perfekt väder för en kanottur idag! Helt underbart. Tog även ett dopp i det blå, det ingick ju som. Men jag lovar, det var isande kallt. Inte en grad över 17 grader! Turen tog närmare 4.5 timmar. Vi började ändå inte ända uppe i Bjurholm, vi startade i Petnäset.
Att paddla kanot är riktigt rogivande just för stunden egentligen, sen på kvällen så är man så där härligt less och har lite småont i armarna. Bara bevis på att man har gjort nått i alla fall!

När vi kommer hem igen efter kanotturen så var det bara att sätta igång och tvätta Johans bil. Ett helt projekt... Avfettning, spola av, tvätta, spola av, tvätta, spola av, torka. Haha men tiden går fort och det är rätt så kul! Ja, tycker jag i alla fall.

Nu är jag trött och less och längtar efter att krypa ner i sängen. Jag får se om Telia har fixat sitt nät i morrn (dom har haft nått fel i två, tre dagar nu) så jag kan lägga upp bilder från idag. Just nu är nätet så häääääääääääääääääääääääääär segt, det skulle ta ungefär 15 år innan jag fått upp bilderna... Och vem har tid till det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0