En samhällsuppgift

2010-12-14 - 19:16:36
Jag satt och kollade lite i min gamla blogg idag och hittade ett inlägg som speglar hela min gymnasietid. En enda sak är jag nöjd med....

Har funderat på vad jag gjort dom här tre åren egentligen. Det enda seriösa (enligt mig själv) skolarbetet som jag gjort är till samhällskunskapen. Vi skulle göra en intervju om värderingar av livet med en som var jämnårig. Jag visste inte vem jag skulle intervjua, men så kom jag i kontakt med Tobbe. Jag kände han inte, hade knappt träffat människan, men beslutade mig för att intervjua honom, (dom flesta andra intervjuade sin bordskamrat typ) och jag måste säga att det var det bästa som jag nånsin har gjort. Jag är faktiskt stolt över mig själv. Att jag lyckades med att göra en intervju så att till och med läraren sa flera gånger att den var nånting speciellt. Nästan ett år senare så kommer han fortfarande ihåg min intervju.

Tack Tobbe!


"En höjdpunkt från mitt liv som jag aldrig kommer att glömma är nog när brorsan kom hem från behandlingshemmet och han var ren. Den dagen kommer alltid att finnas kvar, likaså den dagen som han lades in på behandlingshemmet…"

"Jag måste försöka sluta med inbrott och undvika bråk, jag vill inte hålla på med sånt. Jag vill bli en vanlig medelsvensson… Men det är ingen som förstår hur svårt det är. Jag vill verkligen försöka komma ifrån allt dumt, men hur lätt är det när alla kompisar står bredvid och hejar på?"

"En annan sak som har format mitt liv mycket, det är min kärlek till AIK. Jag står alltid upp för mitt lag! Även när det går dåligt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0