Fotboll vs. skytte

2010-07-08 - 22:19:53
Jag som är familjens lilla "sportfåne" följer inte fotbolls-VM! Jag har aldrig förstått hur det kan vara spännande och roligt att se på när det springer runt männsikor som små ekorrar och jagar en boll. Jag har heller  aldrig fattat reglerna riktigt... FAST, jag har spelat fotboll. Inte så länge och jag var nog ganska sämst.

Det var på den tiden när man försökte hitta vilken sport som passade. Ridning, fotboll, innebandy, inget av dom var min grej. Men när jag var tolv så fick jag för mig att jag skulle börja med luftgevärsskytte. Där är jag fast än. Eftersom att jag är ganska lugn och sansad så är skytte väldigt passande för mig. Jag stressar aldrig och jag blir inte heldepp när det går lite sämre.
Jag vet inte om jag ska fortsätta till hösten, men jag hoppas det. Det beror helt på tid och rum. Alltså om jag kan offra två till tre kvällar i veckan till skytte, och var jag bor. Flyttar jag till Umeå så kanske jag börjar där, vem det?

Dags att FÖRSÖKA sova nu? Om jag ska orka hålla mig vaken hela morgondagen kan det behövas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0