Svart/vit

2010-11-14 - 01:23:27
Jag har alltid tyckt om att rita, speciellt svart/vit. Jag har nog aldrig tyckt om att använda färger.
Jag är inget proffs på att rita och ibland går det inte att rita alls, men ibland lyckas jag rätt så bra. Svårast är att komma på VAD man ska rita, det är ett alltid återkommande problem.

Ibland ritar jag katter, ibland kan jag inte ens rita ett öra.
Ibland ritar jag bilar, ibland kan jag inte ens rita ett däck.
Ibland ritar jag landskap, ibland kan jag inte ens rita en tall.

Nu har jag suttit och ritat i en dryg timme. Måne, berg, sjö och en liten stig. Jag tycker inte att det blir bra, men det är långt ifrån innan jag är klar.
Jag hittade mina kolpennor och suddpennan. Det började rent av att klia i mina fingrar! Det är bara lite kludd på ett papper, egentligen.
Jag måste ta med mig några pennor till stan. Jag vill kunna rita där också.

Jag älskar svart-vita bilder. Alla skuggor i svarta och gråa toner. Diffusa konturer. Det är något magiskt med såna bilder. Jag gillar det.


Kommentarer
Postat av: Robert

Det sista du skrev nu kunde lika gärna jag ha skrivit! Vi tänker absolut likadant på den fronten. :D

2010-11-14 @ 11:18:09
URL: http://www.modestil.se
Postat av: Robert

Ifall du är student har du väl 80% rabatt på Photoshop?

2010-11-14 @ 16:03:27
URL: http://www.modestil.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0