Funderingar under filmen

2010-10-25 - 11:02:42
Paranormal Activity 2. En mycket sevärd film, om man tyckte att första filmen var bra. Slutet på andra, början på första.

Alla som har sett Paranormal Activity känner igen ljudet (musik?) som ökar när nått kommer att hända. Det där ljudet tycker jag inte om. Hela tiden igår satt jag och tänkte, när det där ljudet var, vilka möjligheter filmskaparna har.

När hela publiken sitter på helspänn, för dom vet att nått kommer att hända, dom bara sitter där och hör ljudet öka och spänningen likaså, då... Då kommer ett "skräckansikte" upp på hela bioduken! Filmen skulle i och för sig förstöras om det blev så, men jag lovar att större delen av publiken skulle skrika och bli mycket, mycket skraja.

Det var min tanke under större delen av filmen, det var det som jag var rädd för... Därför hatar jag det där läskiga ljudet. Men annars var filmen jättebra!!

Idag är mitt öra bättre faktiskt, om än väldigt lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0