Kottar

2010-09-13 - 23:40:33
Har nyss kommit in efter en lång promenad. Nere vid kajen vandrade en ensam och ledsen igelkotte. Han var nog självmordsbenägen eftersom att han gick rätt mot älvkanten... Men jag räddade kotten. Jag lyckades valla han upp mot säkrare mark igen. Jag tror dock inte att han var så tacksam. När jag och Johan skulle gå vidare så sprang kotten mot kanten igen, jag snodde mig om och ville inte se om han druttade i älven. Skulle inte förvåna mig om han trillade i för han hade nog ingen koll... Stackars kotten.
Sen såg vi en till kotte vid ett källarfönster, det kryllar av kottar! Bilder på den första kotten kommer sen när jag får tag på dom från Johans mobil.

Nu sitter jag och kollar lite i matteboken. Jag tror att det blir plugg nu resten av veckan, det blir superbra. Har ju ett litet prov på onsdag så det kan ju vara bra att kunna lite då. I Biologin finns inte så mycket att plugga på just nu, bara att läsa igenom det vi gjort på dagarna. Men det går fort.

Linjära funktioner, konjugatreglen, kvadreringsregler, rationella uttryck... Tummen upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0